zaterdag 19 november 2016

Here's my heart Lord!

Afgelopen week besefte ik me, dat ik graag weer een blog zou willen schrijven. Schrijven over God en over wat Hij aan het spreken is en mij aan het leren is. Maar op het moment dat ik het bedacht, wist ik ook niet wat ik moest zeggen. Ik kon de woorden niet vinden en dat frustreerde me...

Vanavond begon ik met mijn stille tijd. Zoals bijna elke avond zette ik wat muziek aan en begon ik te schrijven. Schrijvend bidden... En enkele minuten geleden kwam er een nummer langs, die ik nog niet eerder had gehoord maar die mij vanaf seconde 1 stil zette. Nog voordat de tekst was begonnen, had ik hem al aan een privé afspeellijst toegevoegd, waarin nummers staan die ik soms bid als ik de woorden niet kan vinden. Het nummer raakte, vanaf de eerste seconde. En toen ik goed ging luisteren, kon ik de kippenvel niet tegenhouden en ook de tranen in mn ogen niet. Zoveel wijsheid, zoveel waarheid, zoveel liefde, vanuit dat nummer. En ook zoveel wat raakt en waar ik over kan schrijven. 

Allereerst omdat het het gebed omschrijft wat ik elke dag opnieuw bid. Here's my heart Lord, speak what is true. Het zal voor jullie niet gek zijn, dat ik nog steeds bezig ben met het Ibiza-proces. En elke dag opnieuw vertel ik God dat ik mijn hart aan Hem geef, want hoe dat proces ook gaat lopen, het belangrijkste is dat ik mijn hart in Gods handen wil leggen en dat ik om Zijn wijsheid vraag. Ik weet dat ik graag naar Ibiza wil en daar elke dag naar verlang, maar ik wil niet gaan zonder God. Ik wil pas gaan als dat ook Gods wil is en als Hij zegt dat dat de plek van mijn hart is. Here's my heart Lord, speak what is true. En ja, ik vraag om tekenen en voor Zijn stem, maar hoe weet je dat het van God is. Speak what is true! Ik denk dat dit lied me raakte, omdat het in de eerste regels omschreef wat ik elke dag bid. 

Maar tegelijkertijd liet het me ook nadenken... Het is namelijk niet niks wat je zegt: Here's my heart Lord. Om dat te kunnen zeggen moet je God vertrouwen. Want waarom zou je je hart aan iemand geven die je niet vertrouwt?! Durven we God te vertrouwen? Durven we tegen Hem te zeggen, hier is mijn hart papa, doet u er maar mee wat u goed lijkt, leidt mij maar op die weg die u goed lijkt. 
Can you pray that to Him? Om dat te kunnen zeggen, moet je God vertrouwen met alle aspecten van je leven. Niet alleen je baan of je studie, maar ook in relaties, geld, toekomst, alles. En dat is iets wat ik op Ibiza leerde. Ik vertrouwde God wel, maar niet met alle aspecten van mijn leven. Sommige stukjes die regelde ik zelf wel, omdat ik dacht dat ik dat beter kon dan Hij! Hoe zit dat met jou, vertrouw je God echt met alles... Durf je te zeggen, here's my heart Lord, als je niet zeker weet wat Hij er mee zal doen? 

Speak what is true. Wat geloof je over jezelf wat niet waar is? Het gebed wat voor het nummer zit zegt het precies: We don't have to come to God like somebody else, we come to Him like we are. Show me truth about myself! Het is zo makkelijk om veroordelend te zijn over jezelf. Om dingen over jezelf te geloven, die God niet zo bedoeld heeft. Besef je eens dat wij allemaal mooi zijn in Gods ogen. Dat Hij ons gemaakt heeft in zijn evenbeeld! Hoe kun je dan nog over jezelf zeggen dat je niet goed genoeg bent, dat je niet mooi genoeg bent! Gisteren gaf ik zelfverdediging aan meisje op mijn school, als sportoriëntatie. Samen met 30 meiden mocht ik nadenken over vervelende situaties en wat je in zo'n situatie moet doen. Maar we konden ook samen nadenken over onze kleding en welke signalen we daarmee kunnen afgeven. En het was zo bijzonder om tegen die meiden te kunnen vertellen dat God hen super mooi geschapen heeft, dat ze niet onzeker hoeven te zijn en niet kleding hoeven te gebruiken om bevestiging te krijgen. God geeft de beste bevestiging, omdat Hij zegt dat Hij van je houdt! Maar durf je dat te geloven? Wat geloof jij over jezelf wat niet waar is? I am found, I am yours, I am loved, I'm made pure, I have life, I can breathe, I am healed, I am free!

En weetje, natuurlijk ben ik hierin geen heilige. Wat ik gisteren ook tegen die meiden zei: soms voel ik me ook niet goed genoeg. En soms voel ik me ook lelijk en geloof ik ook dingen over mezelf die niet waar zijn. Maar weet je wat dan zo cool is om te beseffen, dat het ook niet om mij gaat en vanuit mij hoeft te komen. Want het nummer gaat ook weer verder, het komt namelijk vanuit God, vanuit degene aan wie we ons hart geven. God kan ons vervullen met datgene wat we nodig hebben. Because You are strong, You are sure, You are life, You endure, You are good, always true, You are light, breaking through. 

Het mooie van je hart aan God geven is.... Dat Hij genoeg is. God is genoeg en Hij laat je niet los. Hij houdt van je en Hij heeft een plan voor je leven. Because You are more than enough, You are here, You are love, You are hope, You are grace, You are all I have, You're everything. 

Elke dag opnieuw, geef ik mijn hart aan God. En Hij helpt me met wijsheid op mn werk. Hij helpt me met troost als ik verdrietig ben omdat ik Ibiza mis en veel liever daar ben. Hij is wijs over het proces rondom Ibiza en geeft een goed contact met de mensen die er over gaan. Hij geeft vrijheid en maakt dat ik in januari lekker een paar dagen naar Ibiza kan gaan. Hij helpt me om de waarheid over mezelf te geloven. 

Here's my heart Lord, speak what is true. Begin je dag deze week eens met dit nummer en bid datgene wat er gezongen wordt! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten