dinsdag 1 augustus 2017

This is not goodbye!

Morgen.... ik kan het niet geloven. 

Het is zo onvoorstelbaar om te beseffen dat ik over 24 uur op Schiphol zit te wachten op mijn vlucht naar Ibiza. Onvoorstelbaar dat morgen de dag is, waar ik al anderhalf jaar op zit te wachten. Anderhalf jaar die soms nog veel langer duurde. Anderhalf jaar waarin ik het liefst elke dag naar Schiphol zou rijden. Anderhalf jaar waarin ik enorm gegroeid ben. Anderhalf jaar waarin ik toeleefde naar morgen.... m-o-r-g-e-n. 

Gisteren kreeg ik een lied doorgestuurd, vanaf seconde 1 sprongen de tranen in mn ogen: 'this is not goodbye'.

I can see it in your eyes, that you are restless
The time has come for you to leave

Hier begint het lied mee en dit is iets wat zo veel mensen individueel tegen me hebben gezegd. 'Bar, je ogen stralen zo als je daar bent, dat zien we hier in Nederland niet meer.' 'Bar, je straalt zo als je het over Ibiza hebt.' De tijd is aangebroken.... morgen! 

The stirring in your soul has left you wondering,
Should you stay or turn around

Lang heb ik het niet met mensen durven bespreken, dat ik hier over nadacht. Maar moest ik dan maar in Nederland blijven, terwijl Ibiza riep? Het bleef aan me trekken, het bleef in mn hoofd en in mn hart hangen. I cannot stay, I need to turn around. 

That you were made to change the world
So don't let fear stop you now

Vandaag is de eerste dag dat de spanning begint te komen. Zo'n klein zenuwgevoel in je buik, omdat je weet dat er iets groots gaat komen. Vandaag voor het eerst, toen ik online incheckte voor mijn vlucht. En ja, het begint tot me door te dringen dat ik iedereen waarvan ik houd ga achterlaten in Nederland. Dat het contact anders zal gaan zijn dan dat het was. En oprecht, dat vind ik het spannendste. Spannend om iedereen hier te laten, ondanks dat ik van ze houd en het liefst iedere dag zou knuffelen. Don't let fear stop you now. 


What started as a still, small voice, 
Is raging now and your only choice
Is to follow who you are
So follow who you are

Het begon klein, het eindigt groot. 
Het begon met twee weken, het wordt nu meerdere jaren. 
Maar in dat alles, is dit wat het is: 

This is not goodbye
I know we'll meet again
So let your life begin
'Cause this is not goodbye
It's just 'I love you' to take with you
Until you're home again

- Sidewalk Prophets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten